1.1. OPPIMISKOKONAISUUS
TUTUKSI

Yrityskylä Yläkoulu on oppimiskokonaisuus, jonka aikana tutustutaan työelämään, talouteen ja yhteiskuntaan kansainvälisessä toimintaympäristössä. Klikkaa alla olevia laatikoita tutustuaksesi tarkemmin Yrityskylä Yläkoulun teemojen sisältöihin.

TYÖELÄMÄ

TYÖELÄMÄ

Yrityskylä Yläkoulun aikana opit työelämätaitoja ja pääset tutustumaan liiketoimintaan.

TALOUS

TALOUS

Yrityskylä Yläkoulun aikana tutustut liiketalouteen ja yritysten toimintaan kansainvälisessä ympäristössä.

YHTEISKUNTA

YHTEISKUNTA

Yrityskylä Yläkoulun aikana opit yritysten roolista ja vaikutus- mahdollisuuksista yhteiskunnassa.

Tämän lisäksi pääset haastamaan itseäsi, opit tunnistamaan omia vahvuuksiasi ja saat lisää itsevarmuutta!

ASETA ITSELLESI TAVOITE YRITYSKYLÄ-OPPIMISKOKONAISUUTTA VARTEN

Oman tavoitteen asettamista voit lähestyä esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

  • Mikä ylläolevista teemoista kiinnostaa sinua eniten?
  • Mitä muuta yllä oleviin teemoihin liittyen haluat oppia?
  • Mitä konkreettisia taitoja haluaisit oppia?

Paina tavoite mieleesi. Tulet palaamaan omaan tavoitteeseesi oppimiskokonaisuuden lopussa.

YRITYSKYLÄ-OPPIMISKOKONAISUUS KÄYTÄNNÖSSÄ

Oppimiskokonaisuus aloitetaan koulussa oppitunneilla, joiden aikana opitaan oppimiskokonaisuuden keskeisiä sisältöjä.

Oppituntien jälkeen ryhmänne vierailee Yrityskylä Yläkoulun oppimisympäristössä. Oppimisympäristössä ryhmänne osallistuu pelitilanteeseen, jossa kilpailette tiimeissä johtaen yritystä kansainvälisillä markkinoilla. Pelissä yhdistyvät fyysinen oppimisympäristö, digitaalinen pelijärjestelmä sekä vuorovaikutustilanteet.

Pelitilanteen jälkeen koulussa käydään läpi ryhmän pelitilannetta, pohditaan omien ja yhteisten tavoitteiden täyttymistä sekä annetaan palautetta Yrityskylälle.

OPPI­TUNNIT
PELI­TILANNE
KOONTI

Oppituntien aikana tiimit keräävät mainepisteitä erilaisista harjoituksista. Kerättyjen mainepisteiden määrää voit tarkastella ruudun yläreunasta. Mainepisteet vaikuttavat luokkanne pelitilanteen lopputulokseen ja siihen kuka tiimeistä lopulta voittaa.